zadaj pytanie - na pewno odpowiem

poniedziałek, 30 lipca 2012

Jeansowe obrazy

O, widzę, że robią się znaczne postępy na blogu - 237 komentarzy, 40 obserwatorów, 8874 wejść... po prostu coraz lepiej! Zauważyłam też, że zagląda tu dużo osób z innych krajów (najwięcej z USA, Wielkiej Brytanii i Rosji). Chyba będę musiała pisać notki w 2 językach, albo dodać translatora :) No, ale teraz przechodzę już do tematu. Miałam kilka pomysłów na wpisy i nie mogłam się zdecydować, który wybrać, aż nagle wpadłam na inny genialny temat, który będziecie mieli okazję przeczytać.

Zastanawialiście się kiedyś co zrobić ze starymi jeansami? Zapewne niektórzy z was robili z nich szorty, ale co zrobić, jeżeli są one za małe? Pewnie taki sam problem miał angielski artysta Ian Berry, który  tworzy wspaniałe obrazy właśnie z tego materiału. Oto kilka jego prac:


To tylko kilka przykładowych dzieł wykonanych przez tego artystę, a jest ich jeszcze więcej. Ian Berry publikuje je na swojej stronie internetowej (denimu.com) i dzieli na kategorię. Pierwsza kategoria to krajobrazy (urbanscapes), które według mnie są najbardziej zjawiskowe. Druga kategoria to portrety (portraints), w której - jak nazwa wskazuje - są zawarte portrety różnych ludzi. W trzeciej i czwartej kategorii Berry zamieszcza obrazki przedstawiające sławne postacie. W trzeciej są Ubiqu (czyli różne postacie komiksowe), a w czwartej ikony/gwiazdy (icons).

Jak to wszystko się zaczęło? Podobno jego matka widząc bałagan w jego pokoju, kazała mu posprzątać. Artysta znalazł wtedy bardzo dużo starych jeansów, a żal mu było je wyrzucić - bo jak wiadomo - można coś z nich stworzyć. Wpadł wtedy na genialny pomysł, aby powycinać kawałki jeansów i posklejać/zaszyć je jako wspaniałe obrazy. Według mnie, musi to być bardzo pracochłonne, ale na pewno jest godne uwagi.

Co o tym myślicie? Podobają wam się takie obrazy?

19 komentarzy:

  1. O wow ! BARDZO oryginalne !! Dziękuje za radę, spróbuje drewnianym grzebieniem bo używam tangle teezera do czesania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pewnie, ze mi sie podobaja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. gratuluję :D fajne te obrazy :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzieło sztuki :]

    katttusia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. :O Piękne!

    Nie pisz notek w dwóch językach, lepiej dodac translatora. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. WOW *____* ! niesamowite :))
    dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję postępów!
    Obrazy świetne, ale zapewne potrzeba do takich dził bardzo wielkiego talentu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne xd Zapraszam do mnie :d

    OdpowiedzUsuń
  9. genialne nie powiedziałabym, że z jeansu :D

    OdpowiedzUsuń
  10. ej , to dobre jest ♥
    gościu ma wyobraźnie , co jak co :D
    ja bym na to nie wpadła : )


    + obserwuje , zapraszam do siebie ; )

    OdpowiedzUsuń
  11. świetne obrazy <3
    zapraszam do mnie :
    http://whereverigo.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
  12. takie graffiti jest w moim mieście *w*

    OdpowiedzUsuń
  13. nawet fajne te obrazy! ;d

    OdpowiedzUsuń
  14. Trzeba mieć talent żeby stworzyć coś takiego ... Podziwiam go :)

    OdpowiedzUsuń