zadaj pytanie - na pewno odpowiem

czwartek, 5 maja 2011

Spam, kopiarstwo i zastraszanie w sieci


Wreszcie znalazłam idealną stronę do stworzenia bloga! Przez cały miesiąc męczyłam się przy szablonie mojego poprzedniego bloga na stronie blog.pl, który nie doczekał się niestety ani jednej notki... Ale na szczęście nie mam już tego problemu - mam nadzieję, że tu będzie wszystko idealnie i, że spodoba Wam się mój blog :)
No dobra - wstęp już jest, więc nie będę się rozpisywać o moich byłych blogach i o tego typu rzeczach :) I z góry mówię, że ta notka nie będzie należała do tych najlepszych, bo dawno nic takiego nie pisałam (przepraszam! ;p). Chciałabym napisać o... no właśnie- o czym? Jeszcze kilka tygodni temu miałam wiele pomysłów na pierwszą 'oficjalna' notkę, a tu nagle pustka. Pewnie przez to, iż byłam pochłonięta pracą nad szablonem mojego poprzedniego... Już wiem!Co powiecie na notkę o kopiarstwie i nieuczciwości w sieci? A więc ok - do dzieła :D
_________________________________________________ 



Większość z was zapewne spotkała się kopiarstwem, spamem, lub z groźbami w sieci. Często tak jest, że napracujemy się nad czymś, a potem ta rzecz zostanie przez inną osobę skopiowana i ona napisze, że to jej dzieło. Niestety to jest nieuniknione... Takie osoby nazywane są potocznie 'Trollami', lub 'Dziećmi Neo (Neostrady)'.Pewnie sprawia im to przyjemność, chodź nie wiem co może być fajnego w skopiowaniu czyjejś pracy ;p. Najwięcej Trollów jest na takich stronach jak: Komixxy.pl, Demotywatory.pl i Mistrzowie.org. Widziałam tam kilka takich użytkowników, którzy skopiowali moje komixxy i napisali, że sami je zrobili. Najgorsze jest to, że większość z tych osób to dzieci (mniej więcej mają po 10 lat). Jak w ogóle rodzice ich dopuszczają do internetu! Jeżeli nie umieją się zachować, to niech najlepiej nie wchodzą na takie strony, bo tylko je niszczą. Trolle często też udają idiotów lub nimi są) co też widać na tym filmie. 


Równie wkurzający jest tez spam i reklamy rozsyłane przez' Spamerów'. Spam występuje wszędzie. Najczęściej można go znaleźć w komentarzach np. na blogach. Zazwyczaj wygląda tak: 'Hej! Fajny blog. Wejdź też na mojego bloga i jak możesz skomentuj [link]'. Co prawda blogerzy chcą mieć dużo komentarzy na blogach, ale chyba nie o takie chodzi... . Spam pojawia się też na portalach społecznościowych - często tym spamem są wirusy. Nie dostaliście przypadkiem na Facebooku takiego wpisu na profilu? Coś w stylu "Znalazłem działający sposób jak sprawdzić, kto cie podglądał!" Jeżeli się kliknie w link podany we wpisie, to od razu zostaje się spamerem nie wiedząc o tym. Ja na szczęście nie kliknęłam, za to dostaje tego typu komentarzy mnóstwo (naliczyłam ich 20), ale trudno - nie da się z nimi zrobić nic innego niż usunąć. Spam występuje też w wiadomościach na E-mailu. Zazwyczaj są to reklamy jakiś stron, produktów, sklepów itp. Najwięcej jest tego na Onecie - raz dostałam tam aż 10 wiadomości w ciągu jednego dnia. Na szczęście są specjalne programy Anty Spamerskie, ale nie wiadomo, czy przypadkiem nie posiadaną wirusa, chodź może watro by było sobie taki ściągnąć :)



Najgorsze z tych wszystkich rzeczy są groźby. Byliście kiedyś zastraszani w sieci? Ja niestety byłam, więc wiem jak jest sobie z tym trudno poradzić. Czasami ludzie zastraszają innych bez powodu - tak dla zabawy, ale nie zdają sobie z tego sprawy, że niektórzy się potem boja wyjść z domu, lub dostają depresji (znam takie przypadki). Można też być zastraszanym, jeżeli będzie się gadać z nieznajomymi (np. na Gadu-Gadu). Było bardzo dużo takich przypadków, że ktoś rozmawiał z pozoru niegroźną osobą poznaną w sieci, a potem był przez nią zastraszany (np. powiedział jej coś w sekrecie, a tamta osoba grozi mu, że wszystko wygada jeżeli nie zapłaci jej 100 zł.). Oczywiście mniej prawdopodobne będzie to, iż będziemy zastraszani w sieci, jeżeli w ogóle z takimi osobami nie będziemy rozmawiać. Niestety, wiele osób ma to gdzieś, że może być zastraszane- doszłam do tego poprzez eksperyment: 
   Założyłam sobie drugie, fikcyjne konto na Facebooku i pozapraszałam do znajomych ludzi z mojej szkoły (zapraszałam też takich ludzi,którzy mnie nie znają) i zaczęłam z niektórymi rozmawiać. Po kilku rozmowach dowiedziałam się gdzie oni mieszkają, ile mają lat, co lubią, czego nie lubią itp. A przedstawiałam się jako osoba z drugiego końca Polski. Ciekawe co by było, gdyby zaprosił ich do znajomych np. pedofil - wolę nie wiedzieć...

Po tym co zobaczyłam w sieci, doszłam do wniosku, że większości przydałby się kurs 'Bezpiecznego Poruszania się Po Sieci' (lub czegoś w tym rodzaju). A na Spamerów, Trolli, Dzieci Neo i pedofilii chyba już nic nie da się zaradzić ;p.
_________________________________________________
 Uff, napisałam moją pierwszą 'oficjalną' notkę! Teraz muszę tylko uważać, żeby jej przypadkiem nie usunąć :) Ohayō!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz